BURMISTRZ MIASTA
Burmistrz Makowa Mazowieckiego
Telefon: +48 (29) 717 10 02
e-mail: burmistrz@makowmazowiecki.pl
Burmistrz Miasta
przyjmuje interesantów w sprawie skarg i wniosków
w pierwszy i trzeci wtorek miesiąca
od godziny 10:00 do 14:00 i od godziny 15:00 do 16:30
Zastępca Burmistrza Miasta
przyjmuje interesantów w sprawie skarg i wniosków
w drugi i czwarty wtorek miesiąca
od godziny 10:00 do 14:00 i od godziny 15:00 do 16:30
Kompetencje Burmistrza
- Burmistrz jest organem wykonawczym Miasta.
- Burmistrz wykonuje uchwały Rady Miasta i zadania miasta określone przepisami prawa, a w szczególności:
- przygotowuje projekty uchwał Rady,
- określa sposób wykonywania uchwał,
- gospodaruje mieniem komunalnym (sprzedaż, dzierżawa) itp.,
- przygotowuje projekt budżetu miasta i wykonuje budżet,
- zatrudnia i zwalnia kierowników miejskich jednostek,
- wydaje decyzje administracyjne w indywidualnych sprawach należących do kompetencji.
Burmistrz jako kierownik Urzędu zapewnia warunki do sprawnej jego pracy oraz prawidłowego funkcjonowania, szczególnie poprzez:
- właściwy podział zadań między członków kierownictwa Urzędu tj: Burmistrza, Z-cy Burmistrza, Sekretarza i Skarbnika,
- prawidłowe określenie zasad wykonywania zadań oraz form i metod pracy pracowników Urzędu i wszystkich jednostek organizacyjnych,
- ustalanie zakresów czynności dla pracowników Urzędu,
- stosowanie właściwej polityki kadrowej w Urzędzie preferującej faktyczne kwalifikacje i kompetencje,
- właściwe i terminowe załatwianie spraw obywateli.
Ponadto Burmistrz:
- kieruje bieżącymi sprawami miasta,
- reprezentuje miasto na zewnątrz,
- w sprawach nie cierpiących zwłoki związanych z bezpośrednim zagrożeniem interesu publicznego, podejmuje czynności należące do kompetencji Zarządu,
- wydaje decyzje z zakresu administracji publicznej w indywidualnych sprawach,
- składa jednoosobowo oświadczenie woli związane z prowadzeniem bieżącej działalności miasta ,
- prowadzi gospodarkę finansową miasta,
- ogłasza uchwały Rady Miasta w tym uchwały budżetowe i sprawozdania z wykonania budżetu oraz
- przedkłada uchwały Wojewodzie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej,
- odpowiada za wykorzystanie mienia gminnego zgodnie z jego przeznaczeniem oraz składanie w tej sprawie wniosków i propozycji Radzie,
- koordynuje działalność służb użyteczności publicznej,
- załatwia wnioski i postulaty posłów i senatorów oraz interpelacje radnych,
- nawiązuje stosunek pracy z pracownikami samorządowymi oraz je rozwiązuje,
- podejmuje i inicjuje działania w sprawach publicznych o znaczeniu lokalnym, które nie są zastrzeżone dla innych organów,
- wykonuje inne zadania zastrzeżone do kompetencji Burmistrza przepisami prawa, uchwałami Rady.